Liturgický kalendár v týždni od 12. 2. do 18. 2. 2024:
Streda: Popolcová streda
Nedeľa: I. pôstna nedeľa
Farské oznamy:
- Sv. omše:
Pondelok 12. 2. 15.00 v kaplnke v Dome sv. Bystríka
Utorok 13. 2. 9.00 v kaplnke v Dome sv. Bystríka
Streda 14. 2. 15.00 v kaplnke v Dome sv. Bystríka
Štvrtok 15. 2. 15.00 v kaplnke v Dome sv. Bystríka
Piatok 16. 2. 9.00 v kaplnke v Dome sv. Bystríka
Sobota 17. 2. 9.00 v kaplnke v Dome sv. Bystríka
Nedeľa 18. 2. 10.00 v kostole
Príležitosť k sv. spovedi každý deň pol hodinu pred sv. omšou.
- Upratovanie kostola:
Ďakujem za upratovanie kostola včera a nastávajúci týždeň prosím o upratovanie kostola od čísla 1 po 40.
- Popolcová streda a pôstne obdobie:
V utorok večer sa končí prvá časť cezročného obdobia a Popolcovou stredou začína pôstne liturgické obdobie. Popolcová streda je dňom prísneho pôstu a zdržovania sa mäsitého pokrmu, ktoré sa nedá nahradiť iným skutkom pokánia. Je to deň pokánia v celej Cirkvi. Požehnanie popola a značenie popolom bude po homílii pri svätej omši o 15.00 hod. v kaplnke.
- Odpustky v pôstnom období:
- Kto koná pobožnosť krížovej cesty pred riadne ustanovenými zastaveniami, môže získať za obvyklých podmienok úplné odpustky.
Tí, čo sa pre vážnu prekážku nemôžu zúčastniť na krížovej ceste, môžu získať tie isté odpustky, a to čítaním a rozjímaním o umučení a smrti nášho Pána Ježiša Krista aspoň nejaký čas, napríklad štvrť hodiny.
- Veriaci, ktorý sa v piatok v Pôstnom období pomodlí po prijímaní pred obrazom Ježiša Krista Ukrižovaného modlitbu Dobrý a preláskavý Ježišu, môže získať za obvyklých podmienok úplné odpustky.
- Krížové cesty:
Krížové cesty budú bývať každý piatok pol hodinu pred sv. omšou. Sv. spoveď pol hodinu pred krížovou cestou.
- Zbierka na charitu:
Na budúcu nedeľu sa uskutoční predpísaná celoslovenská zbierka na charitu. Za Vaše milodary už vopred veľké poďakovanie.
- Svetový deň chorých a pomazanie chorých:
Dnes, 11. februára, je 32. svetový deň chorých, ktorý ustanovil pápež sv. Ján Pavol II.. Pripomínam, že: „Pomazanie chorých sa môže vyslúžiť veriacemu, ktorý sa po dosiahnutí používania rozumu začína pre chorobu alebo starobu ocitať v nebezpečenstve smrti. Táto sviatosť sa môže opakovať, ak chorý po vyzdravení znova upadol do ťažkej choroby alebo ak sa počas trvania tej istej choroby nebezpečenstvo stalo vážnejším. Pomazanie chorých sa nemá udeliť tým, ktorí tvrdošijne zotrvávajú v zjavne ťažkom hriechu“ (kán. 1004 a 1007).